Volgens die handboek,
Insigte uit opvoedkunde sielkunde, word inheemse kennisstelsel gedeffinieer as,
: Omvattende kennis wat tegnologieë en
praktyke dek wat deur inheemse en plaaslike mense vir hul bestaan, oorleweing
en aanpassing in verskeie omgewings gebruik is en steeds word ( Mosimege en
Onwu,2004).
Die inheemse kennis stelsels is die kennis van verskillende inheemse mense se kulturele tradisies en hul leefstyl. Dit hou ook verband met die waarneming en die interaksies tussen mense regoor die jare. Met ander woorde - dit behels baie kennis van ander kulture, kennis wat in ander kulture vasgelê was, wat oorgedra word na die volgende nageslag en wat help om die kultuur te skep.
Die Suid-Afrikaanse Kurikkulum 2005, het inheemse kennis in die kurrikulum in gesluit omdat dit bied verskillende maniere van leer. Om inheemse kennis in die skool kurrikulum te implementeer help die leerders om ander kulture beter te verstaan en te waardeer.
Die inheemse kennis stelsels het sy volwaardige plek in Suid-Afrikaanse akademie ingeneem, omdat dit verseker het dat die skoolkinders meer kennis en insig oor ander kulture verkry. Alhoewel die kinders verskriklike nuwe goed geleer het van ander kulture was daar ook negatiewe effekte tot gevolg, asgevolg van die inheemse kennis stelsels. Daar was dus baie ongelykheid betrokke teenoor inheemse leerders in skole en het 'n negatiewe invloed op hul opvoeding gehad. Dit was moeilik vir hulle om in te pas of self aanvaar te word in die onderwysstelsel. Hulle was so onder druk by skole dat dit veroorsaak het dat hulle hul kulturele tradisies afgestaan het net om deel te vorm van die "nie-inheemse kinders."
Die inheemse kennis stelsel het dus nie in alle aspekte hul plek ingeneem om die onderwysstelsel of akademie in Suid-Afrika te verbeter nie.
Comments
Post a Comment